ml> عملیات کربلای 1 - پایگاه مقاومت بسیج حضرت علی اکبر (ع)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 عملیات کربلای 1 - پایگاه مقاومت بسیج حضرت علی اکبر (ع)

عملیات کربلای1

چهارشنبه 87 مهر 3 ساعت 7:49 عصر

مقدمه:


به دنبال عملیات غافلگیر کننده والفجر 8 و تصرف شهر استراتژیک فاو توسط رزمندگان اسلام و به هم خوردن توازن سیاسی – نظامی به نفع جمهوری اسلامی، رژیم عراق شیوه ای جدید برگزید و درصدد فعال شدن در جبهه زمینی و موضع تهاجمی برآمد و این استراتژی را بعد از اشغال مهران، به استراتژی دفاع متحرک نامگذاری کرد.

عراق می کوشید تا با ادامه عملیات های خود نقاط دیگری را تصرف کند. ادامه چنین وضعیتی می توانست عواقب وخیمی را هم از بُعد نظامی و هم از بُعد سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته باشد . بر همین اساس، برای مقابله با حرکت جدید عراق انجام عملیات برای آزاد سازی شهر مهران و ارتفاعات آن مورد تاکید قرار گرفت.
این استراتژی بعد از بازپس گیری منطقه والفجر 9 (منطقه چوارتا) که از تاریخ 16/12/64 شروع شد، در تاریخ 27/2/65، با آزاد سازی مهران به اوج خود رسید و با ضربه سختی که دشمن در جریان این آزاد سازی متحمل شد، پایان یافت.

از هنگام شروع تهاجم جدید ارتش عراق، وحدت و هم دلی نیروهای رزمنده ایرانی به شکل زیبایی جلوه گر شد و برادران ارتشی، سپاهی و بسیج مردمی پا به پای هم در مقابل تهاجم دشمن به مقاومتی دلیرانه دست زدند.
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : گمنام

نظرات دیگران [ نظر]



اخبار ایران
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
عملیات کربلای 1 - پایگاه مقاومت بسیج حضرت علی اکبر (ع)

آمار بازدید
بازدید کل :43604
بازدید امروز : 6
 RSS 

   


نویسنده » » ساعت 7:55 عصر روز جمعه 103 اردیبهشت 14
نظرات شما ()